Gyerekkel nyaralni

Úgy döntöttük itt az ideje egy kis levegöváltozásnak.

Mivel Tihanyt céloztuk meg és nem akartuk a véletlenre bízni a szállás dolgát, ezért már legalább egy hónappal hamarabb foglaltunk. Egy hangulatos apartmanházra esett a választásunk, és cseppet sem bántuk meg. Volt kicsi konyha, ami mióta gluténmetesen táplálkozom, szinte kötelezö. Sokkal egyszerübb valami finom és egészséges fogást összedobni a szálláson, mint megfelelö és megbízható étterem után kutatni, ahol sajnos gyakran még a glutén és a laktóz közötti különbséget sem tudják. Folytatva a sort a földszinti apartmanunk terasz ajtaja a közös medencére nyílt, így ki- be tudtunk flangálni, és a gyerekre is mindig ráláttunk. Ezt tetézve pedig az ára is verhetetlen volt a környezö, hasonló kvalitású szállásokkal szemben. Ez volt a Barackvirág Apartmanház, amit ezúton is szeretettel ajánlok mindenkinek. Páratlan adottságai mellet, a személyzet is rendkívül kedves és figyelmes.

Régen a Balaton nekem más volt…

és töredelmesen bevallom nem igazán szerettem. A hangos sörtöl büzlö túristák és a vaskorlátos betonlépcsök égtek az emlékezetembe. De ez most nagyon más volt. A balatonfüredi pezsgö éjszakai élet, Tihany gyönyörü kis utcái, Csopak mesés lankái, imádtam öket.

A nyaralásban két dolgot nem szeretek, a bepakolást és a kipakolást. A bepakoláskor az “elraktam mindent?” -t mantrázom, és kételyek között vagyok a megérkezés kipakolás pillanatáig, amikor többnyire fény derül a hiányosságra. Most “csak” dezodort nem csomagoltam, ami 40 fokban meglehetösen kellemetlenül érintett.

A kezdeti nehézségek után, bevásároltunk a kis konyhába és egy (az elveimmel nem egyező “de most nyaralunk”) finom gluténmentes carbonárás lakomával ünnepélyesen megnyitottuk a balatoni kiruccanásunkat. Ebéd után sétáltunk egyet Tihanyban. Bár a kislányom már három éves, de alföldi mivolta és a forró idöjárás végett nagyon büszke voltam magamra, hogy elraktam az esernyö kocsiját…kellett. Egy hangulatos vacsorát terveztünk a férjemmel, a gyermek ezt felülírta, így az estét az apátságtól fentebb sétálva a visszhang dombon található játszótéren töltöttük. Mitagadás a helynek páratlan kisugárzása van, de a nem messze található étterem is kecsegtetö lett…volna…

Másnap programkeresésbe kezdtünk és kalandparkba mentünk, ahol már kettö éves kortól használható pályák is voltak. Az aprócska három éves, felnötteket megszégyenítö bátorsággal csúszott le a kötélpájáról, egyszer, kétszer, háromszor, négyszer “újra” ötször…szerintem közel hússzor.

Innen a legfelnöttesebb programra mentünk, Csopakra, a Szent Donát Birtokra, a Márga Bisztróba. Ez volt az A HELY ahol szerelembe estem, a Balatonnal. A kilátás, a fények, a színek, a természet amit az isteni ételek és borok csak hatványoztak. Számos pontját megjártam a világnak, de itt éreztem, hogy Magyarország a világ közepe.

Nagyon nehezen szakadtunk el, de este még egy elég fáradt és hisztis hangulatú balatonfüredi programot is megkíséreltünk ami vegyes érzelmekkel zárult.

Másnap hazafelé a nyaralás záróakkordjaként boboztunk egyet, ami elég fárasztó volt ahhoz, hogy az utat végig aludta a szemünk fénye.

Nyaralni voltunk, gyerekkel mentünk és nagyon jó volt!